2020. április 7., kedd

Kertinapló 2020.04.07. - medvehagymaágyás, indul a spenótszezon.


Ma bevásárlás után elhoztam egy ölnyi ágat egy ház elől az utcában, majd gyorsan összedobtam a medvehagyma ültetvényünket. Már ültettem egy helyre medvehagymákat, de az viszonylag közel volt a gyöngyvirágainkhoz, amiket elég könnyen össze lehet téveszteni, úgyhogy inkább könnyen értelmezhető nagy távolságra ültettem az új magokat. Nem a felnőttek miatt aggódom túl a dolgot, de tudom, hogy a gyerekeink hajlamosak mindent legelni, amiről azt gondolják, ehető, úgyhogy jobb az óvatosság. A nagy fosóka alá terítettem le kartont, majd erre került kb. 7-8 cm komposzt a zöldhulladék lerakatból. Ebbe nyomtam bele a magokat, majd avarral takartam, végül lenehezékeltem ágdarálékkal. Jövő utáni évben szerintem már lesz egy szép csokor belőlük, ezért is mertem használni a nem saját készítésű avart.


Az ágakból elkezdtem kiválogatni az elágazóbb, ágasbogas részeket, mert ezeket szeretném használni a növekvő borsók között kapaszkodónak.

Át kellett pakolnom az egyik félkész komposztunkat is, mert a szomszéd kutyája átszabadult, és teljesen széttúrta, valószínűleg pocok után kutatva. Ez nem baj, mert segített a forgatásban. És pontosan az ilyen esetek miatt szúrok 3-4 karót minden fiatal bokor és fa köré, hogy ha esetleg láncostul jön a látogató, ne tépje ki a drága növényeket. Azóta, hogy így csinálom, ezzel nem volt gondom.

Most kezdett el virágozni a tépőkel, úgyhogy minden más éppen virágzó keresztest kivágtam (tavalyi kínai kelek, pak choiok), a tépőkelek biztosítani fogják a kaját a rovaroknak, én pedig tudok fajtatiszta magot fogni róla. Egyedül a rukkola virágokat hagytam meg, mert vele csak távoli rokonok.

Közben lejárt a madársaláta ideje, már nagyon hozza a virágszárakat és szőrösödnek, keményednek a levelek, úgyhogy hagyjuk őket felmagzani. Cserébe viszont már ritkíthatom az ősszel vetett spenótokat, amik most még nagyon divatos bébispenót méretben fogyaszthatóak. Van még szintén tavalyi mizuna, egyetlen tő, de hatalmasra nőtt, és persze a sóska, aminek friss levelei szintén nagyon élvezetesek. Sajnos a hónapos retek nagyon nehezen indul, tegnap éjszaka megint volt egy enyhe fagy és a földibolhák is tevékenykednek. Reméljük azért később erőre kapnak.

Az embléma felett a gyönyörű életerős mizuna-bokor.

És majd elfelejtettem, hogy virágoznak nagy számban az epertövek, úgyhogy harcra fel a kágyilók ellen.



Kedvenc tavalyi virágfotóm, szintén a mutáns nárciszról. A különlegessége a szirmok között megbújó fátyolka, szintén nagy segítség a kertésznek.
Epervirág tavaly ilyenkor.
Szintén tavalyi, jácintból sosem elég, bár kicsit jobban elhúzódhatna a virágzása mondjuk úgy egész évben.
A legjobb a jácintokban, hogy egyet sem kellett vennem, mindegyik valahol cserépszökevény volt, és szépen megerősödött a talajban.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése