2020. április 13., hétfő

Kertinapló 2020.04.12. - életem első gyümölcsfa oltásai


A Húsvét vasárnapi szabadidős program is kinti mulatság volt. Ritának kivittem a rugózós fotelt, mert a baba miatt kell neki a kényelmes ülés, én meg leültem mellé egy farönkre, és elkezdtem gyakorolni az gyümölcsfa oltásokat. Elég béna vagyok, de volt egy pár mogyoróvessző gyakorolni. Aztán megpróbáltam élesben is, a nagy fosóka bokorra oltottam elena, olasz kék szilva és pannónia kajszi gallyakat. Nagyon örülnék, ha mindháromból legalább egy megeredne. Majd meglátjuk, mindenesetre nagyon élvezetes volt. Anyai nagypapámról egyébként azt mesélik, nagyon ügyesen oltotta a gyümölcsfákat. Sajnos csak kiskoromban találkoztam vele, de nagyon jó érzés úgymond feleleveníteni egy ilyen családi hagyományt is. A házhoz képest az egyik jobb hátulsó ágra oltottam az elena szilva vesszőket, hármat nyelves párosítással, egyet nyerges héj alá oltással, ez utóbbinál két oltóvesszőt egy vastagabb ágba. Egy bal első ágba kerültek az olasz kék vesszők, egy nyerges hasítékoltásba, öt másik pedig nyelves párosítással. A pannónia kajszi ágak bal hátulra kerültek, egy nyelves párosítás és egy dupla nyerges héj alá oltás, illetve leghátulra jobbra három nyelves párosítás és egy sima párosítás. Elég olcsó módon szigetelőszalagot használtam a rögzítéshez oltószalag helyett és fagélt oltóviasz helyett.

Hat oltás ebbe az ágba - ha egy megered, már örülök.

Nyelves párosítás, olasz kék szilva
Nyerges héj alá oltás, elena szilva
Nyelves párosítás, pannónia kajszi, menő lenne, ha a lefagyott kajszi helyett ez teremne, de persze tudom, hogy ez nem így működik.
A másik nyerges héj alá oltás, kajszival.
Ebédre pedig olyat ettünk, hogy mind a tíz ujjunkat megnyaltuk. Tepsiben sült sertéskaraj, alatta saját sarpo mira krumpliszeletek és nem saját, de legalább magyar vöröshagyma. Maga a sertéskaraj pedig külön említést érdemel, mert Táncoskertes mangalica volt a drága, és ahogy a gazda elmondta, a tarja egy-egy darabja simán elment volna karajnak, de szerintem ilyen márványos steaknek is, olyan gyönyörű volt és hát az íz is hasonlóan hozta a színvonalat.

Megint kaptam egy jó nagy adag füvet is, ezúttal a gyepszellőztető gép által kiszórt anyagot, ami sokkal szárazabb mint maga a vágott fű, így nyugodtan maradhat egy halomban, nem melegszik és szép levegős, fel tudom használni később is. De azért egy jó részét már szét is hordtuk, Jakab nagyon lelkesen segített benne.

Össznépi fűrakodás
Jakab hatalmas segítség volt, ráadásul eléggé motiválta, hogy van saját talicskája (házi gyártmány)
Kis szorgos amish :D
Végezetül még jöjjön pár kép, amiket Rita csinált a csodásan virágzó meggyfáinkról. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése