2020. március 18., szerda

Kertinapló 2020.03.18. - Hova kerüljön a krumpli?

Ma ebéd után tartottam egy gyors ültetőkört. Erre azért volt szükség, mert picikét el is vagyok maradva a terv szerinti vetésekkel, másrészt volt egy adag vetőkrumplinak kinevezett csírás gumóm, amiket már nem tudtam tovább tartogatni a házban. Úgyhogy amíg a magokat vetettem, igyekeztem megihletődni, mégis hova tegyem a krumplit, ahol biztonságban is van még a fagyoktól, és mégsem lesz útban később.


Ezeket vetettem ma. A koriander virágzás miatt, a rovaroknak. Ezt csak úgy ötletszerűen szoktam szórni.



De menjünk időrendben. Először vetettem egy sor Mary Washington zöldspárgát a veteményes bal szélére. Itt lesz két évelő virágágy, ezeknek a jobb szélét sajátítottam ki a célra, itt hosszú távon sem lesznek útban ezek a csodálatos növények. Ezután kísérleti céllal elvetettem szabadföldbe az I/1. ágyás bal szélébe egy sor rubin céklát. A III/1. ágyásba pedig balról 1 sor lucullus és piros mángold vegyesen, 1 sor piros mángold és pak choi vegyesen, 1 sor piros mángold. Ebből látszhat, hogy igazából tavaly legjobban a piros mángold jött be…


III/1. ágyás. A bel szélébe kerültek a mángoldok, jobb híján vékony avar mulccsal takarva. Jobbra tőlük elég ritkásan spenót, mizuna és sok vörös here, amik nem lesznek itt tartós vendégek.

A tavaly kitervelt fűszerkert benépesítését is folytattam, ezúttal sima levelű és fodros petrezselymet illetve metélőhagymát vetettem a szabad négyzetekbe.


Egyik legjobb kerti társaságom. Nagyon barátságos, elénekelget tőlem két méterre, de volt hogy egészen maga mellé engedett. Nagyon szereti az avarra kiszórt almát, időnként direkt neki szoktam kitenni. Az éneke nekem nagyon tetszik, ritkán ismétli magát, változatos repertoárja van.
A leendő fűszerkert, még meglehetősen feltöltés alatt.
A védő botocskákkal körbevett négyzetekben növekednek a növények.

A krumplival kapcsolatban végül nem világosodtam meg egyáltalán. Jobb híján az eperfa ház felőli oldalára a vastag mulcs alá dugtam be őket, és villáztam még rájuk egy jó talicska korhadó avart. Ez nem a fő krumplivetemény, úgyhogy annyira nem féltem őket.


A túlcsírázott krumpli helye végül.

Vannak új virágzó növényeink is: kinyíltak az első kis termetű tulipánok, az első Pannónia kajszi virágok, a Tétényi bőtermő mandula. Megmutatta magát az egyik pázsitviola bokor, kivirultak a nárciszok. A nemrég kikelt keresztesvirágú palántáimra pedig nagyon büszke vagyok, mert remekül érzik magukat a fűtés nélküli üvegdobozban, és nagyon zömök, erőteljes palánták.


Keresztesvirágú palánták
Idén nagyon elégedett vagyok velük, mert végig kint voltak az üvegdobozban, így nem foglaltak helyet a konyhából, ráadásul felnyurgulásnak nyoma sincs.
Jönnek az első virágok a Pannónia kajszin.
Pázsitviola (Aubrieta x cultorum)
Kis termetű tulipán. Anyósomtól mindig kapunk egy csomó szép hagymát tavasz végén, sok megmarad és nagyon jól érzi magát a kertben.
Szibériai csillagvirág (Scilla Sibirica)
Nárciszrengeteg

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése