2020. március 17., kedd

Kertinapló 2020.03.17. - Első permetezés

Ma tudtam elvégezni az első permetezést. Úgy is mondhatnánk, hogy lemosóztam, de se rezet, se ként nem használtam. A permetlevem alkotói a következők: 1 l nyers tej, kb. 1 l főzött csalán-cickafark-fokhagyma-lilahagyma tea, kb. 8 l esővíz. Ezeket összekevertem, majd egy vödörbe kiöntöttem belőle, és egy-két marék komposztot textilpelenkába csomózva a folyadékban egy percen keresztül jól kinyomkodtam. A maradék szárazanyag ment valamelyik bokor alá, a lébe jutott anyagokat pedig átszűrtem finom hálón, hogy ne dugítsa el a permetezőfejet. Ezután közvetlenül jött a permetezés.


Igyekeztem bőségesen juttatni a gyümölcsfákra, de éppen emiatt kellett rájönnöm, hogy következő adagnak nagyobb mennyiséggel kell számolnom, ha minden fának és a bokroknak is szeretnék adni. Az összetevők mögött egyébként nincs különösebb elgondolás, egyszerűen megpróbáltam a jelenleg elérhető alapanyagokból a növények számára leghasznosabb receptet összeállítani a legjobb tudásom szerint. A tej, illetve a benne élő és felszaporodó baktériumtenyészet képes kóros paránylényeket kiszorítani a növény felületéről, vagy akár el is fogyasztani őket, a csalán és a cickafark szöveteikben értékes tápanyagokat tárolnak, amiket a fejlődő rügyeken, hajtásokon keresztül könnyen elérhet a növény. A komposztban jó esetben szintén nekünk hasznos paránylények vannak jelen, amik a tejből megmaradó cukron akár fel is szaporodhatnak, így szintén a kórokozók kiszorításában, és a növénnyel való pozitív kapcsolatok létrehozásában játszhatnak szerepet. Paránylények mennyiségének tekintetében valószínűleg jobb lenne az aktívan levegőztetett komposzt-tea, de ennek előállítására jelen pillanatban nincs lehetőségem. A permetezés közben nem csak a hajtásokat, hanem az ágakat, a törzset, és a csurgót is lepermeteztem, majd a csurgót a lé legvégének felhígított verziójával be is locsoltam a legfiatalabb fáknál.


Az előző napokhoz adalék, hogy megjött megint három évi tüzelő, és sikerült egymagamban behordanom hat erdei köbméter akácrönköt, amiért azért büszke vagyok magamra, ráadásul egy elég masszív fatárolót is létrehoztam a tűzifával együtt hozatott oszlopokból. A munka közben Rita ledarálta a maradék metszési gallyat, ezek meg is találták a helyüket a fák alatt. Közben sikerült majdnem megfagyasztanom az édeskrumpli palántákat, kint felejtettem őket éjszakára. Szerencsére a ház mellett voltak és ott nem fagyott…


Ja és virágzik a fosóka (és még nem fagytak el a virágok)




fosóka virágzás




Teljes nászruhában (tavalyi kép)
Szintén tavalyi kép, a barack még nem virágzik, a mókik viszont egyre nehezebben férnek el a talicskában.
 
Akác tűzifa behordva. Az oszlopokat felül strapabíró drót tartja, hogy ne tudjanak kidőlni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése