2020. február 11., kedd

Kertinapló 2020.02.11. - NÖDIK magok


Ma megérkezett a NÖDIK magigénylésem. Ez az első alkalom, így meglehetősen ünnepi is.

Ezeket kértem:

  • Bíbor amaránt, Tarkalevelű amaránt (eddig nem termesztettem, de látván, hogy a disznóparéj egyébként mennyire jól érzi magát nálunk, úgy gondoltam, érdemes lenne kipróbálni)
  • Ráckeresztúri spenót (közeli tájegységről való)
  • Dabasi tájfajta veteménybab (szintén viszonylag közeli és hasonló táj, eddig sajnos a karósbabokkal nem volt szerencsém, hátha vele igen.)
  • Lóbab
  • Tehénborsó vagy homoki bab (róla és az adzuki babról mondta egy kedves kertész ismerősöm, hogy jól bírják a szárazságot, és nagy melegben is jól kötnek a virágaik)
  • Lencse (neki a leírásába szerettem bele. Azt írták kék cirmos a magja, és így igaz, a képeken látszik is.)
A magok mellé küldtek egy ajándék kiadványt is, amiben a Fajtamegőrző Központ által gyűjtött és vizsgált babokat mutatják be. A magigénylésnél nagyon hasznos lett volna ez a könyvecske, de jövőre még hasznát fogom venni. Mind a több mint 300 magyar tájfajta bab magjáról van benne kép és rövid információk, illetve az elején egy hosszabb cikk az intézet által végzett hozamkísérletekről.

A magtasakok érthetően felcímkézve, a tájékoztató lap és az ajándék kiadvány

Látnom kellett a magokat szemtől szemben is.
Balról jobbra, felülről lefelé: lóbab, spenót, homoki bab, lencse
Kékcirmos lencse. Nem csalódtam.
Dabasi tájfajta karósbab, a könyvben 49-es számú.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése