2020. február 2., vasárnap

Kertinapló 2020.02.02. - az idei első vetés

A meleg időre tekintettel megkezdtem kint a vetést. Korai borsót, hónapos retket, tarlórépát és koriandert szórtam el. A borsó megszokott, sokan vetik már ilyenkor. Léda fajtát próbálok most ki, az került két sorba a II/4. ágyásba és szétszórva, sorok nélkül az I/4. ágyás ház felőli felébe, ki akarom próbálni, melyik módszer válik be jobban. Ez utóbbi esetben a magokat csak gereblyével ütögettem bele a földbe, majd kicsit letömörítettem a felszínt. A föld tetejére mindkét helyre tavalyi kiszárított fűnyesedéket szórtam. Koriandert azért vetettem, mert elég jól bírja a hideget és korán virágzik, nagyon hasznos táplálék lehet a rovaroknak. A hónapos retekkel és a tarlórépával egy részről szeretném megelőzni a földibolhákat, másrészt tavaly is nagyon enyhe volt a tél vége, lehet, hogy nem is lesz semmi bajuk. A tarlórépának hosszabb időre van szüksége a kifejlődéshez, de úgy gondoltam, ha időben indítom, és elég jó idő van a keléshez, akkor még a melegek előtt fogyasztható lesz. Ha még jönnének komolyabb fagyok, akkor húzhatok fátyolfóliát az ágyás fölé, ha ez is kevés lesz, akkor elpazaroltam némi magot, de egyelőre bizakodom. A II/4. ágyásba jobbról balra így jönnek a sorok: 1 sor hónapos retek, 1 sor koriander, 2 sor borsó, 1 sor tarlórépa. Idén a palántázást nagyon nem akarom elsietni, így azt jóval későbbre halasztom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése