2020. január 14., kedd

Kertinapló 2020.01.11. - Faforgács

Az év első tulajdonképpeni kerti napja. Nem sok izgalmasat lehet ilyenkor csinálni. A napi rutin része az avar hazahordása az óvodától, amit megígértem, és a kertnek is jót tesz, illetve a madarak etetésének lebonyolítása, etetők megtöltése, itatók jégtelenítése. Viszont egy helyi embertől kaptam egy kisteherautó platónyi favágásból származó forgácsot, aminek nagyon örültem.

Meglátjuk, mit szól hozzá a szulák.

Ingyen kaptam, sőt még örültek is neki, hogy megszabadulnak tőle. Megbeszéltük, hogy csak faforgács, főleg akác, nincs benne szemét. Az öröm addig tartott, amíg meg nem hozták. A lerámolásnál már láttam, hogy ez nem lesz egy nagy élmény, de akkor már nem akartam elküldeni őket. Végül le kellett rostálnom az egészet, mert egy teljes kukányi szemét jött ki a körülbelül 20 talicskányi forgácsból. Mivel még várható, hogy fogok találkozni apróbb darabokkal később is, a kertben a ribizlik közötti ösvények takarására használtam fel, nem akartam komposztálóba tenni, vagy olyan helyen használni, ahol termelni akarok valamit. Viszont legalább így készíthettem egy jó kis strapabíró rostát, aminek majd tavasszal a palántaföld keverésénél is nagy hasznát veszem.

Masszív rosta, körülbelül két centis rácsosztással.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése